מאוסטריה ועד איראן: יומן החוץ עם שלמה ריזל | האזינו

    שלמה ריזל No Comments on מאוסטריה ועד איראן: יומן החוץ עם שלמה ריזל | האזינו

    הביקור של הקנצלרית היוצאת מרקל בישראל והשבחים שהורעפו עליה בשעה שהיא יוצאת נגד ישראל, ההתפטרות של קנצלר אוסטריה בשל חשדות ל… שוחד תמורת סיקור חיובי (כן, שמנו לב שזה נשמע מוכר), המוסר הכפול של בעלי הגלידה המפורסמת ביחס לישראל – שנותרו ללא מענה. וגם: באמת חשבתם שאפשר לשדר יומן חוץ בלי איראן? צאו איתנו למסע מסביב לגלובוס \\ יומן החוץ עם שלמה ריזל

    שלמה ריזל
    9:16
    06.05.24
    אתר קול חי No Comments on יום הזיכרון לקדושי השואה ב'קול חי' | זיכרונות ועדויות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל סיימה השבוע ביקור בישראל, האחרון מתוך כמה וכמה שקיימה כאן בשש עשרה השנים בהן כיהנה בתפקיד.

    בין היתר היא ביקרה ביד ושם ונתנה שם את ההצהרה שאותה שמענו כעת: "הפשעים נגד העם היהודי שמתועדים פה הם תזכורת חוזרת ונשנית על האחריות שאנו הגרמנים נושאים וכאזהרה".

    אבל במקום לומר שהיא שמחה שהיהודים נמצאים כעת בביתם מזה אלפי בשנים, מרקל הוסיפה: "יהודים מצאו בית מחדש בגרמניה אחרי הפשעים נגד האנושות שבוצעו בה בשואה. זו הבעת אמון גדולה במיוחד, שאנחנו חייבים לה. האמון הזה מביא אותנו לעמוד בנחישות נגד אנטישמיות, שנאה ואלימות בכל יום מחדש. זוהי המחויבות של כל ממשל פדרלי".

    התקשורת הישראלית אוהבת ללטף את בנט ואת מחויבותה לביטחון ישראל, ובנט אף אמר כי היא מגדלור מוסרי באירופה בנושא זה, אבל מרקל ממש לא כזו כי דיבורים לחוד ומעשים לחוד.

    אותה מרקל הספיקה רק אתמול, בטרם יבשו הדמעות שלה מביקורה ביד ושם לתקוף את ישראל ולקרוא להקמת מדינה פלסטינית, למרות שמדובר בנושא ישראלי-פנימי, ולמרות שמדובר במשהו מסוכן לביטחונם של מיליוני יהודים.

    מרקל היא גם זו שדוחפת לחתימת הסכם מסוכן עם האיראנים להכשרת תכנית הגרעין שלהם, כדי להזרים עשרות מיליארדים לתעשיות הגרמניות שירוויחו מכך.

    הביקור שלה רק הותיר לנו געגועים לחבר אמת כמו טראמפ שהגן עלינו, כאילו היה אזרח ישראלי שנלחם על חייו מול תוקפים אנטישמים.

    אוסטריה

    ומדוברת גרמנית שמגדירה את עצמה כאוהבת ישראל אבל מתנהגת אחרת, לדובר גרמנית אחר שמגדיר את עצמו אוהב ישראל והתנהג ככזה.

    קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ התפטר השבוע אחרי חשד לשחיתות בה היו מעורבים הוא ובכירים בצמרת מפלגת העם האוסטרית. הקנצלר האוסטרי בן ה-35 שהיה ראש הממשלה הצעיר בעולם כשנבחר לתפקיד לראשונה לפני 4 שנים, חשוד כי היה מעורב לכאורה בקנוניה לפרסם בעיתונים אוסטריים סקרים מחמיאים ו"משופצים" לפני הבחירות, בתמורה לכספים ממשלתיים, שזרמו לעיתונים אלה, בדמות תקציבי פרסום והוצאות נוספות.

    קורץ ועמיתיו למפלגה מכחישים את כל ההאשמות נגדם אך קורץ התפטר בכל זאת לאחר ששותפיו לקואליציה העמידו לו אולטימטום. הנה הודעתו על ההתפטרות:

    ואם תרצו יש קשר בין הקנצלר שראה בראש הממשלה נתניהו דמות מופת וסוג של מורה פוליטי שלו לבין פרשיות השוחד לכאורה בהן מואשם נתניהו. בשני המקרים מדובר במועמדי ימין מובילים שהשמאל לא הצליח להכיל את נצחונם בבחירות והחל לחפש אותם בדרכים אחרות. להפיל עליהם תיקי שוחד שהוא עצמו השתמש בהם, אבל עבורו, עבור השמאל הנאור הכל הרי מותר.

    סערת בן אנד ג'ריס

    ומה ענה בן כהן, הבעלים היהודי של חברת הגלידות בן אנד ג'ריס כשנשאל מדוע הוא מחרים את יהודה ושומרון? ובכן, גמגם ונותר ללא תשובה.

    במהלך ראיון עימו ועם שותפו, היהודי גם כן, ג'רי גרינפילד, הוא נשאל מדוע אתם לא מוכרים גלידה ביהודה ושומרון בטענות להפרה לכאורה של זכויות אדם אבל מוכרים בג'ורג'יה ובטקסס שבהן נערכות גם כן הפרת זכויות אדם? גם אם אתם לא דוברים את השפה, העובדה שנותר ללא מילים והתשובה המגומגמת מובנים היטב בכל השפות.

    ואי אפשר בלי: איראן

    בשבוע שעבר השמענו לכם כאן קולות מהתרגיל שביצעו האיראנים בגבולה של אזרבייג'ן וסיפרנו לכם על הקשר הישראלי לסיפור, והשבוע נוסף פרק מתח נוסף באשר למתיחות ביניהן.

    סוכנות הידיעות האזרית מדווחת: "קליבר חשפה כי כבר במלחמת נגורנו-קרבאך השנייה שנערכה לפני כשנה החלו האזרים להפנים עד כמה איראן אינה ידידת אמת שלהם. באותה המלחמה, אזרבייג'ן שחררה שטחים כבושים רבים מידי ארמניה באמצעות אמל"ח רב מתוצרת ישראלית אבל שלושה שבועות אחרי תחילת המלחמה מצא עצמו צבא אזרבייג'ן עצמו מול סיטואציה לא מוכרת, אחרי שהאיראנים – לא פחות – התערבו בלחימה וכבשו חלקים מהאזור במטרה לעזור לארמנים.
    האיראנים נסוגו בסוף אחרי איום של האזרים, אבל זה כבר היה מאוחר מידי שכן הארמנים הספיקו להתארגן בקווי הגנה וחסמו את תנופת הניצחון של האזרים.

    הם שחררו את הכפר האסטרטגי חודאאפרין שבמחוז ג'בראייל (Jabrayil), שבו יש גשר שחוצה את נהר אראס לאיראן.



    0 תגובות